Dömötörné Molnár Krisztina vagyok,

húsz éve foglalkozom gyermekek mozgásfejlesztésével. Konduktor-tanítóként kezdtem a pályámat, és azóta is szenvedélyesen keresem azokat a módszereket, amelyek valódi, tartós változást hoznak a gyerekek életébe. Munkám során több mint 1500 gyermeket mértem fel – minden egyes kisgyermek története tanított és formált.

Hivatásom kezdetén

az Alapozó Terápia eszköztárát használtam, majd áttértem a szenzoros integráció megsegítését célzó mozgásfejlesztésre és a DSZIT terápiát alkalmaztam. Egyre több eszközt kezdtem alkalmazni fejlesztőóráimon: hintákat, egyensúlyozó eszközöket, alagutakat – mindazt, ami támogatja a gyerekeket az idegrendszeri érésben és az érzékszervi ingerek hatékony feldolgozásában. A mozgásfejlesztő óráimon előszeretettel használtam és használom a kognitív funkciók fejlesztését segítő eszközöket pl. a NILD Tanulási Terápiának az eszköztárát és módszerét.

Néhány évvel ezelőtt ismét új utat kezdtem el keresni, hiszen egyre több gyermeknél vettem észre, hogy a primitív reflexek gátlása nem történt meg időben. A primitív reflexek jelenléte, illetve gátlásuk elmaradása akadályozta a gyermekek mindennapi életét, és a megfelelő ütemű fejlődésüket. Ezért kezdtem elmélyülni a reflexintegráció területén: külföldi online képzéseken vettem részt, végül elvégeztem a Stephens-Sarlós programot is.

Mára megtaláltam azt az utat,

amiben hiszek – és amelyről tapasztalataim alapján tudom, hogy valódi segítséget nyújt a gyermekeknek és családjaiknak. Az évek során világosan kirajzolódott számomra, milyen meghatározó szerepe van a reflexek és a szenzoros ingerek megfelelő integrációjának nemcsak a gyermekek, hanem a felnőttek fejlődésében is. A mindennapi nehézségeket nemcsak szakemberként, hanem érintettként is ismerem: látási, hallási és tapintási területen túlérzékelő (hiperszenzitív) vagyok, Asperger-szindrómával élek, és a kisfiam is autista.   

Reflex- és szenzomotoros fejlesztőként abban segítem a gyerekeket, felnőtteket, hogy idegrendszerük kiegyensúlyozottan működjön. Célzott, minőségi ingereken keresztül gátlom a primitív reflexeket, segítem az idegrendszer érését, támogatást nyújtok az idegpályák megerősítésében, megnyugtatom a túlműködő szimpatikus idegrendszert, ha pedig szükséges, segítek az optimális aktivitási szint elérésében, ami elengedhetetlen a figyelemhez és a tanuláshoz.

Az elmúlt években

egyre inkább rendszerszemléletben kezdtem gondolkodni. Megtanultam, hogy ha egy gyermek elakad, annak sokszor nemcsak egyetlen oka van – és a megoldás sem egyetlen módszerben rejlik.

Ezért fejlesztéseim során már nemcsak a mozgás- vagy reflexmintázatokra figyelek, hanem az egész gyermeket igyekszem látni: érzékszerveivel, táplálkozásával, érzelmi világával, környezetével együtt. Ezt igyekeztem megjeleníteni a logómban az agy és a kirakó összekapcsolásával.

A kirakó egyes darabjai:

  • ép érzékszervek, vagyis a gyermek megfelelően hall, lát, az ízületek nincsenek elcsúszva, az izom letapadva, megrövidülve
  • megfelelő mennyiségű jó bélbacija van, vagyis megfelelően táplálkozik, megfelelő mennyiségű vizet iszik és megfelelő a vitamin és ásványi anyag készlete
  • primitív reflex és a szenzomotoros integráció
  • bátorító, támogató, szeretetteljes környezetben nevelkedik
  • megfelelő mennyiségű és minőségű inger éri a nap folyamán

 

A munkámban éppen ezért fontos számomra a szülőkkel való együttműködés, a közös gondolkodás is. A célom nem az, hogy „mindent én oldjak meg”, hanem egy biztonságos, támogató hátteret igyekszem teremteni, ahol a gyermek fejlődhet, a szülő megérthet, és az egész család megkönnyebbülhet.

A munkámban fontos számomra a szülőkkel való együttműködés, a közös gondolkodás.

Foglalj időpontot, és induljunk el együtt – a megértésen, bizalmon és együttműködésen alapuló úton.

Végzettségeim

Reflex és szenzomotoros integráció támogatását segítő képzések

2004

Pető András Nevelőképző és Nevelőintézet, konduktor-tanító

2004

Alapozó Terápia terapeuta-képző tanfolyam

2009

„3-8 éves, egyedi fejlődésmenetű gyermekek nevelése mozgásterápiákkal” elnevezésű tanfolyamok.

2009

„Szenzomotoros szemléletű állapot- és mozgásvizsgálat felvétele, értékelési szempontjai és alkalmazási lehetőségei”

2011

„Szenzoros Integrációs Terápiák”

2022

„A háromlabdás kaszkád dobás a tanulási zavar prevenciója és terápiájaként, valamint a tanórákon és a tehetséggondozásban” című képzés

2022

A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplináris modellje című továbbképzés

2022

Ronnie Gardiner Módszer (RGM) Csoportvezetői Alapképzés

2022

Gyermekek felmérése és értékelése neuro-szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálattal (LongiKid)

2022

A szenzoros integrációs terápiák diagnosztikájának alapjai tanfolyam

2023

Brain Gym 101

2024

Integrate with Success – Retained Primitive Reflexes e-Course

2025

A primitív reflexek gátlása a szenzomotoros működés támogatása céljából – egyéni és csoportos tanácsadás

2025

Stresszoldó (polivagalis) technikák a gyermekfejlesztő foglalkozásokon

Kognitív funkciók fejlesztését támogató képzések

2005

„Beszédpercepciós diagnosztika és terápia” tanfolyam

2005

Fejlesztőtechnikák átfogó gyakorlati alkalmazása komplex GOH-GMP diagnosztika alapján képzés

2005

Anyanyelvi-zenei helyesírás javítás, dysgraphia kezelés”

2006

Iskolaéretlen óvodások terápiája, továbbképzés

2016

„NILD Tanulási Terápia”

2019

Játékos agyintegráció tanfolyam

2019

„Sindelar-Zsoldos program 2.” továbbképzés

2022

„Taktilis NILD” workshop

2022

Játékos agyintegráció csoportvezetői képzés

2022

Montessori alapképzés

2023

Relaxáció és EEG visszacsatolás című képzés (Analitikus neurofeedback módszer)

Egyéb képzések

2022

ADHD: a figyelem és az aktivitás zavar – az okoktól a terápiás lehetőségekig továbbképzés

2023

„Autista gyerekek (1,5-6 év) hatékony korai fejlesztése, játéktevékenységen keresztül, szociális-kommunikációs készségekkel a fókuszban” című workshop

2023

„Autizmus specifikus (gyógy) pedagógiai képességvizsgálat - Bevezető + Szakmai nap” című továbbképzés