húsz éve foglalkozom gyermekek mozgásfejlesztésével. Konduktor-tanítóként kezdtem a pályámat, és azóta is szenvedélyesen keresem azokat a módszereket, amelyek valódi, tartós változást hoznak a gyerekek életébe. Munkám során több mint 1500 gyermeket mértem fel – minden egyes kisgyermek története tanított és formált.
az Alapozó Terápia eszköztárát használtam, majd áttértem a szenzoros integráció megsegítését célzó mozgásfejlesztésre és a DSZIT terápiát alkalmaztam. Egyre több eszközt kezdtem alkalmazni fejlesztőóráimon: hintákat, egyensúlyozó eszközöket, alagutakat – mindazt, ami támogatja a gyerekeket az idegrendszeri érésben és az érzékszervi ingerek hatékony feldolgozásában. A mozgásfejlesztő óráimon előszeretettel használtam és használom a kognitív funkciók fejlesztését segítő eszközöket pl. a NILD Tanulási Terápiának az eszköztárát és módszerét.
Néhány évvel ezelőtt ismét új utat kezdtem el keresni, hiszen egyre több gyermeknél vettem észre, hogy a primitív reflexek gátlása nem történt meg időben. A primitív reflexek jelenléte, illetve gátlásuk elmaradása akadályozta a gyermekek mindennapi életét, és a megfelelő ütemű fejlődésüket. Ezért kezdtem elmélyülni a reflexintegráció területén: külföldi online képzéseken vettem részt, végül elvégeztem a Stephens-Sarlós programot is.
amiben hiszek – és amelyről tapasztalataim alapján tudom, hogy valódi segítséget nyújt a gyermekeknek és családjaiknak. Az évek során világosan kirajzolódott számomra, milyen meghatározó szerepe van a reflexek és a szenzoros ingerek megfelelő integrációjának nemcsak a gyermekek, hanem a felnőttek fejlődésében is. A mindennapi nehézségeket nemcsak szakemberként, hanem érintettként is ismerem: látási, hallási és tapintási területen túlérzékelő (hiperszenzitív) vagyok, Asperger-szindrómával élek, és a kisfiam is autista.
Reflex- és szenzomotoros fejlesztőként abban segítem a gyerekeket, felnőtteket, hogy idegrendszerük kiegyensúlyozottan működjön. Célzott, minőségi ingereken keresztül gátlom a primitív reflexeket, segítem az idegrendszer érését, támogatást nyújtok az idegpályák megerősítésében, megnyugtatom a túlműködő szimpatikus idegrendszert, ha pedig szükséges, segítek az optimális aktivitási szint elérésében, ami elengedhetetlen a figyelemhez és a tanuláshoz.
egyre inkább rendszerszemléletben kezdtem gondolkodni. Megtanultam, hogy ha egy gyermek elakad, annak sokszor nemcsak egyetlen oka van – és a megoldás sem egyetlen módszerben rejlik.
Ezért fejlesztéseim során már nemcsak a mozgás- vagy reflexmintázatokra figyelek, hanem az egész gyermeket igyekszem látni: érzékszerveivel, táplálkozásával, érzelmi világával, környezetével együtt. Ezt igyekeztem megjeleníteni a logómban az agy és a kirakó összekapcsolásával.
A kirakó egyes darabjai:
A munkámban éppen ezért fontos számomra a szülőkkel való együttműködés, a közös gondolkodás is. A célom nem az, hogy „mindent én oldjak meg”, hanem egy biztonságos, támogató hátteret igyekszem teremteni, ahol a gyermek fejlődhet, a szülő megérthet, és az egész család megkönnyebbülhet.
Foglalj időpontot, és induljunk el együtt – a megértésen, bizalmon és együttműködésen alapuló úton.
Reflex és szenzomotoros integráció támogatását segítő képzések
Pető András Nevelőképző és Nevelőintézet, konduktor-tanító
Alapozó Terápia terapeuta-képző tanfolyam
„3-8 éves, egyedi fejlődésmenetű gyermekek nevelése mozgásterápiákkal” elnevezésű tanfolyamok.
„Szenzomotoros szemléletű állapot- és mozgásvizsgálat felvétele, értékelési szempontjai és alkalmazási lehetőségei”
„Szenzoros Integrációs Terápiák”
„A háromlabdás kaszkád dobás a tanulási zavar prevenciója és terápiájaként, valamint a tanórákon és a tehetséggondozásban” című képzés
A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplináris modellje című továbbképzés
Ronnie Gardiner Módszer (RGM) Csoportvezetői Alapképzés
Gyermekek felmérése és értékelése neuro-szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálattal (LongiKid)
A szenzoros integrációs terápiák diagnosztikájának alapjai tanfolyam
Brain Gym 101
Integrate with Success – Retained Primitive Reflexes e-Course
A primitív reflexek gátlása a szenzomotoros működés támogatása céljából – egyéni és csoportos tanácsadás
Stresszoldó (polivagalis) technikák a gyermekfejlesztő foglalkozásokon
Kognitív funkciók fejlesztését támogató képzések
„Beszédpercepciós diagnosztika és terápia” tanfolyam
Fejlesztőtechnikák átfogó gyakorlati alkalmazása komplex GOH-GMP diagnosztika alapján képzés
Anyanyelvi-zenei helyesírás javítás, dysgraphia kezelés”
Iskolaéretlen óvodások terápiája, továbbképzés
„NILD Tanulási Terápia”
Játékos agyintegráció tanfolyam
„Sindelar-Zsoldos program 2.” továbbképzés
„Taktilis NILD” workshop
Játékos agyintegráció csoportvezetői képzés
Montessori alapképzés
Relaxáció és EEG visszacsatolás című képzés (Analitikus neurofeedback módszer)
Egyéb képzések
ADHD: a figyelem és az aktivitás zavar – az okoktól a terápiás lehetőségekig továbbképzés
„Autista gyerekek (1,5-6 év) hatékony korai fejlesztése, játéktevékenységen keresztül, szociális-kommunikációs készségekkel a fókuszban” című workshop
„Autizmus specifikus (gyógy) pedagógiai képességvizsgálat - Bevezető + Szakmai nap” című továbbképzés